لینک دانلود(پاورپوینت (اسلاید) بررسی انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن)

پاورپوینت (اسلاید) بررسی انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن|لینک دانلود|اُ اِچ|50524771|انواع بسته بندی گوشت,بررسی انواع بسته بندی گوشت,پاورپوینت انواع بسته بندی گوشت,پاورپوینت بررسی بسته بندی گوشت,پاورپوینت بسته بندی گوشت,بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن,بسته بندی و مواد مصرفی گوشت
در حال حاظر شما فایل با عنوان پاورپوینت (اسلاید) بررسی انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن را دنبال می کنید .




تعداد صفحات فایل: 22 اسلاید


دسته بندی: پاورپوینت آماده صنايع غذايی


فرمت فایل اصلی: PowerPoint قابل ویرایش



1- این پاورپوینت دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده ارائه یا پرینت است.


2- کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.


3- در این پاورپوینت مباحث به زبان ساده و قابل درک برای همه گفته شده و برای ارائه آن هیچ مشکلی نخواهید داشت.




توضیحات کامل :





پاورپوینت بررسی انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن در 22 اسلاید زیبا قابل ویرایش با فرمت pptx



بسته بندی غذاهای گوشتی



مقدمه
فرآورده های گوشتی یا گوشت ها ، طیور و ماهی ها ، طبقه بندی گسترده ای از محصولات غذایی اند که انواع متفاوت بسته بندی را می طلبند . این فرآورده ها از جمله گوشت های قرمز تازه به اکسیژن نیاز دارند تا قابلیت عرضه به مصرف کننده را داشته باشند ؛ در حالی که اکسیژن ، گوشت هایی مانند گوشت های عمل آوری شده را به سرعت فاسد می کند . به همین دلیل ، در هر فرآورده ی گوشتی نوع خاصی از بسته بندی لازم است . در انتخاب بسته بندی غذاهای گوشتی ، باید در مورد شکل و مواد اولیه تصمیم گرفت . بسته بندی مناسب به ثبات رنگ ، شرایط نگهداری ، وضعیت میکروبی ، میزان نگهدارنده ها و نوع فرآیند تولید بستگی دارد .



زمان توزیع ، طول عمر نگهداری ، اندازه ی محصول و قیمت آن ، بهای قبلی در بازار و برچسب جدید نیز باید در بسته بندی مد نظر قرار گیرد . عمر نگهداری غذاهای گوشتی تازه از غذاهای گوشتی عمل آوری شده کوتاه تر است . محصولات فرآوری شده به بسته بندی های پیچیده تر و گران تری نیاز دارند ؛ زیرا این محصولات در دماهای بالاتر و به مدت طولانی تری در یخچال نگهداری خواهند شد .



اهداف کلی بسته بندی فرآورده های گوشتی


مهم ترین هدف از بسته بندی فرآورده های گوشتی ، حفظ کیفیت محصول و عرضه ی آن ها در اندازه ها و برش های مورد نیاز بازار است . به این معنا که امکان دارد بسته بندی برای مصرف یک نفری یا برای عرضه به خرده فروشی در ابعاد بزرگ و برای تهیه ی غذا باشد .



بسته بندی باید سالم و دارای استحکام زیاد باشد . گوشت فرآوری شده با حرارت و گوشت های عمل آوری شده با نیتریت ، در مقایسه با گوشت تازه ، غالباً به مراقبت های فیزیکی بیشتری نیاز دارند . محصولاتی که در همان مکان فروش بسته بندی می شوند ( مانند گوشت تازه ) به بسته بندی بسیار محکم و سالمی نیاز دارند .



به طور کلی ، بسته بندی غذاهای گوشتی باید بین محصول و محیط اطراف حایلی ایجاد کند تا محصول حفظ و نگهداری شود . قابلیت نفوذ بسته بندی ، به نوع گوشت بستگی دارد . گوشت هایی که ماه ها در دمای اتاق نگهداری می شوند ، از قبیل گوشت های استریل تجاری ، باید از تأثیر اکسیژن مصون باشند . بسته بندی چنین محصولاتی نباید اکسیژن و آب را از خود عبور بدهد . در غذاهای گوشتی منجمد نیز بسته بندی باید مانع از خروج آب شود . علاوه بر این ها ، بسته بندی باید از ورود مواد بیولوژیک ، شیمیایی و فیزیکی به داخل محصول جلوگیری کند ؛ زیرا این مواد از کیفیت یا سلامت محصول می کاهند .



ترکیباتی که امکان دارد در حین نگهداری از بسته بندی به محصول انتقال یابند ، نباید سمی باشند . سازمان غذا و دارو ایالات متحده ی آمریکا ، نوع و حد مجاز ترکیب خارج شده از مواد پلاستیکی تماس یافته با غذا را اعلام کرده است . روی هم رفته بسته بندی باید محصول گوشتی را به خوبی حفظ کند تا به طور مناسب و اقتصادی توزیع شود . بسته بندی های گران در نهایت این اهداف را برآورده نخواهد کرد . بسته بندی در کشورهای توسعه یافته عامل مهمی در کاهش قیمت مواد غذایی است .



انواع بسته بندی های گوشت


براساس نوع محصول و طریقه ی توزیع آن ، بسته بندی ها به چهار دسته تقسیم می شوند :



1 ـ بسته بندی های مخصوص جزئی فروشی یا خرده فروشی



بسته بندی مخصوص جزئی فروشی باید از محصول محافظت و محصول را در اندازه های مناسب آماده ی توزیع کند . اندازه ی بسته بندی باید متناسب با نیاز مصرف کننده باشد و محصول را در معرض دید او قرار دهد . رنگ مطلوب در گوشت های قرمز ، همان رنگ قرمز روشنی است که از اکسیژنه شدن میوگلوبین در گوشت قرمز پدید می آید . قیمت گذاری قبلی و نصب برچسب جدید ، که بعضاً بسته بندی کننده گوشت آن را انجام می دهد ، در واقع بخشی از کار بسته بندی به منظور خرده فروشی به خصوص گوشت طیور در نظر گرفته می شود . اما در خرده فروشی گوشت های قرمز ، غالباً باید بسته بندی حاوی قیمت باشد . در واقع ، گوشت های قرمز تنها غذاهای سودمندی اند که در آن ها مراحل تولید برای خرده فروشان حذف شده است . گوشت طیور را غالباً تولید کنندگان بسته بندی می کنند .





مطالب دیگر:
🔑تحقیق روان شناسی کودک و نوجوان و درمان اختلالات روحی🔑پاورپوینت مديريت بازار، تحقیقات بازاریابی، بازار شناسی، مسائل بازار و بازارسازها🔑پاورپوینت اصول گودبرداری🔑پاورپوینت مدل های برنامه ریزی درسی، سازماندهی و ارائه محتوا🔑خلاصه کتاب مباحث ویژه در مدیریت دولتی تالیف دکتر سیدمهدی الوانی و شمس السادات زاهدی🔑تحقیق رابطه بین طلاق و افت تحصیلی دانش آموزان🔑تحقیق کدینگ ویدئو🔑تحقیق مقایسه و بررسی الگوریتم زمان بندی وظایف در محاسبات ابری🔑پاورپوینت درس دهم کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی (کشور ما چگونه اداره می شود؟)🔑پاورپوینت تعلیم و تربیت از منظر نظریه اسلامی عمل در چالش با رویکرد رفتارگرایانه🔑گزارش تخصصی معلمان با موضوع چگونه توانستم غیبت و تاخیر را در دانش آموزم کاهش دهم؟🔑جزوه آموزش ﭘﺮدازش ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﺎ ﻧﺮم اﻓﺰار متلب🔑پاورپوینت درس یازدهم کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی (کشورهای همسایه 1)🔑خلاصه فصول اول و دوم کتاب اندیشه های نو در فلسفه جغرافیا دکتر حسین شکوئی (جلداول)🔑جزوه آموزشی نحوه مدل کردن تونل در برنامه پلکسیس🔑پاورپوینت بررسی اجمالی مدیریت شهری در جهان🔑پاورپوینت طراحی سیستم حمل و نقلی🔑پاورپوینت ضرورت و روش هاي اداره کلاس چندپایه🔑پاورپوینت آشنایی اجمالی با روش های تدریس علمی🔑خلاصه کتاب تئوری انتخاب دکتر ویلیام گلسر🔑پاورپوینت واقعیت درمانی ویلیام گلاسر و کاربرد آن در مدرسه🔑پاورپوینت خلاصه نظریه گلاسر🔑ترجمه مقاله با موضوع رابطه بین سکوت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی، یک بررسی پژوهشی در منطقه ارزروم🔑پاورپوینت تکنولوژی های نوین اطلاعاتی و مدیریت جهانی🔑تحقیق رأی گیری الکترونیکی مبتنی بر شبکه های مخلوط