لینک دانلود(پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس 1992)

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس 1992|لینک دانلود|اُ اِچ|40227840|پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس 1992,پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس,پرسشنامه,سنجش خلاقیت تورنس 1992
در حال حاظر شما فایل با عنوان پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس 1992 را دنبال می کنید .

روایی:دارد

پایایی:دارد

نمره گذاری وتفسیر : دارد

منبع: دارد

تورنس (1979) خلاقیت را شامل 4 عنصری اصلی زیر می دانند:

1. سیاسی: قدرت تولید ایده ها و جواب های فراوان((سوال 1-15 برای سنجش بعد سیاسی خلاقیت است))

2. انعطاف: توانایی لازم برای تغییر جهت فكری یا توانای تولید ایده های متنوع ((سوال 16-30 برای سنجش بعد انعطاف پذیری افراد است))

3. ابتكار: توانایی تولید ایده یا محصول نو و بدیع: یعنی پاسخ های فرد قبلا دیده نشده باشد و جدید و نو باشد.((سوالات 31-45 برای بررسی این بعد از خلاقیت است))

4. بسط با جزئیات: توانایی توجه به جزئیات وابسته به یك ایده: یعنی افراد خلاق به جزئیات یك ایده توجه بیشتری نشان می دهند. ((سوالات 46-60 برای سنجش بعد بسط جزییات خلاقیت است))

آزمون زمینه یابی مداد كاغذی چند جوابی سنجش خلاقیت[1](MPPT) تورنس

ین پرسشنامه در ادبیات روانشناسی به آزمون خلاقیت تورنس مشهور و بر پایه تعریف وی از خلاقیت ساخته شده است . اصل آزمون سنجش خلاقیت تورنس ، بسیار مفصل و طولانی می باشد . كه اجرای آن نیازمند صرف ساعتها وقت است . آزمونی كه تحت عنوان سنجش خلاقیت تورنس در ایران شناخته می شود در واقع شكل كوتاه شده و استاندارد شده آن می باشد كه توسط دكتر عابدی استاد دانشگاه تهران در سال 1372 ساخته و معرفی گردیده و در ادبیات روانشناسی كشورمان با علامت اختصاری CT شناخته می شود . دكتر عابدی از جمله پژوهشگران سابقه دار وعلاقمند حوزه خلاقیت و نوآوری در کشورمان شناخته می شود . ایشان ابتدا درسالهای 63-1362 و با تشویق و كمك دانشجویان رشته های روانشناسی دانشگاههای تهران، نسبت به ساخت یك آزمون چند جوابی75 سوالی براساس تئوری و تعریف تورنس جهت سنجش خلاقیت نموده و ابتدا روی 650 نفر دانش آموز پایه سوم راهنمائی تهران اجرا گردید . بعدا طی فعالیتهای علمی در دانشگاه كالیفرنیا و با كمك دانشجویان ، نسبت به تجدیدنظر و بازسازی آن اقدام و نهایتا در سال 1994 با همكاری گروهی از اساتید دانشگاه مذكور( اونیل ، عابدی و اسپیل برگر) فرم 60 سوالی تهیه ، هنجاریابی ( بر روی 16250نفر دانش آموز )، استاندارد و ارائه كرد . فرم كنونی آزمون توسط اساتید دانشگاه دوستو اسپانیا[2] ( 1992) مورد استفاده قرار گرفته است ( كفایت ، 1373، ص 114).

[1] - Multiplechoice paper and pencile test for measuring creativity (MPPT)

[2] - Deusto university / Spain


مطالب دیگر:
📝تحقیق تاریخچه حسابداری صنعتی شرکت صنعتی تلاشگران مس نوید📝تحقیق آشنایی با تبلت ها (tablets)📝تحقیق تجزيه و تحليل فرآيندهاي شركت ايران پارس مبتني بر روش PBSA📝تحقیق تأثیر خاک در معماری به همراه مقاله معماری خاک📝پاورپوینت مسجد جامع فهرج يزد به همراه مسجد جامع فهرج، قدیمی ترین مسجد ایران📝تحقیق روابط بین بیومس بالای زمین و ذخیره کربن ارگانیک خاک📝تحقیق تشخیص هویت به کمک عنبیه چشم (Biometric Iris Eye)📝تحقیق تصحیح چند واژه­ نادرست و بررسی واژه­ هایی کمیاب در فرائد السلوک📝تحقیق تعهدات اصلي وكيل در برابر موكل (در حقوق ايران، مصر و انگلستان📝تحقیق تعیین ترکیب بهینه‌ منابع بانک و تأثیر آن بر بهای تمام شده‌ پول در بانک ملی ایران📝تحقیق تغییر جنسیت در ایران📝تحقیق تفکر در سیستم ها، کار روی فرآیندها و مدل کسب و کار📝تحقیق تکنیک‌ های نوین برای بهبود حساسیت در استخراج اوج ایستایی کروماتوگرافی گاز📝تحقیق توانایی گسترده هیأت مدیره استراتژیک در سازمان های ورزشی: روابط مدیریتی ملی- منطقه ای📝نقشه های خوابگاه دانشجویی📝جزوه حقوق معماری📝تحقیق توسعه حیات در کویر📝تحقیق فن آوری بادگیر در ایران📝تحقیق مبانی نظری و معماری📝جزوه مبانی نظری معماری، تألیف استاد مهدی حجت📝تحقیق شناخت الگوهای معماری پایدار در اقلیم بوشهر📝تحقیق جغرافیای استان بوشهر📝تحقیق تجزيه و تحليل نقاط ضعف و قوت، تهديدها و فرصت هاي فازي (Fuzzy SWOT)📝تحقیق موسیقی و معیارهای آن در اسلام📝تحقیق جغرافياي تاريخي شاهنامه