لینک دانلود(مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) خلاقیت)

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) خلاقیت|لینک دانلود|اُ اِچ|32037749|مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) خلاقیت
در حال حاظر شما فایل با عنوان مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) خلاقیت را دنبال می کنید . 2 - 2تعاریف خلاقیت خلاقیت از جمله مسائلی است که در باره ی ماهیت و تعریف آن تا کنون بین محققان و روان شناسان توافق به عمل نیامده است . و یکی از مفاهیم پیچیده مربوط به انسان است که ارائه تعریف روشن ، بدون ابهام ، دقیق و مورد پذیرش اکثریت روانشناسان و مربیان تعلیم و تربیت از آن مشکل می باشد . به لحاظ لغوی در زبان انگلیسی ، ریشه واژه خلاقیت عبارت لاتین Greate است که در فرهنگ های واژگان به گونه های متفاوتی تعریف شده است . از جمله در فرهنگ واژگان ماکاری ، خلاقیت به معنای تکامل فکر یا تخیلات فرد ، به شکل اختراع و ابداع معنا شده است . در فرهنگ و بستر ، خلاقیت توانایی یا قدرت ایجاد محصول نوین ، از راه به کارگیری قدرت تصور و تحلیل ذکر شده است ( به نقل از هاریس ، 1998 ). اکثر روانشناسان در این مطلب توافق دارند که خلاقیت به دستاوردهای تازه و ارزشمند اشاره دارد ( ویسبرگ ، 1992 ) آیزنک ( 2000 ) معقتد است خلاقیت فرآیند روانی می باشد که ، منجر به حل مسئله ، ایده سازی ، مفهوم سازی ، ساختن اشکال هنری ، نظریه پردازی و تولیداتی می شود که بدیع و یکتا باشند . از نظر لغوی در زبان فارسی ، خلاقیت با سازه هایی هم چون نوآوری ، ابداع و اختراع تعریف شده است که با وجود تشابه با سازه های ذکر شده ، متفاوت از آن هاست ، خلاقیت فعالیتی فکری و ذهنی است که لازمه و زیرساخت نوآوری است ، ولی نوآوری بیشتر جنبه علمی دارد و محصول نهایی عمل خلاق است . ابداع نیز به کارگیری خلاقیت است . در حقیقت ابداع ماحصل حرکتی است که نقطه شروعش در خلاقیت و حیطۀ فکر بود و با به کارگیری تجارب دیگر ، به صورت پدیده نو ظهور ، آشکار شده است . ارتباط با خلاقیت و ابداع ، چنین است که خلاقیت بدون ابداع قابل تصور نیست ، اما ابداع بدون خلاقیت بی معنی است . اما اختراع عبارت است از ایده یک مخترع که در عمل راه حل یک مشکل مشخص تکنولوژیکی را ارائه دهد . به گونۀ ساده راه حل نوین یک مشکل صنعتی ، اختراع نامیده می شود ( امیرحسنین ، 1384 ، ص 38 ). گفتنی است افزون بر تعاریف لغوی ، برخی از فرآیندهای ذهنی هم چون حل مسئله ، استدلال قیاسی ، استدلال استقرایی و توانایی با فرآیند خلاق مترادف فرض شده اند ( هارناد ، 204 ). در فرهنگ نامه ابداع یا آفرینش به معنای چیزی نوآوردن یا کار تازه کردن است ( فرهنگ امید ، 1362 ). ورتایمر ( 1959 ) می نویسد : خلاقیت فرآیند ویران سازی یک گشتالت به نفع گشتالت بهتر است ( تیلور ، 1988 ، ص 99 ). در مجموع تعریف های خلاقیت را چنین تقسیم بندی می نمایند : بعضی از تعریف ها ، ویژگی های شخصیتی افراد را محور قرار داده و بعضی دیگر براساس فرآیند خلاّق و تعریف های دیگر بر حسب محصول خلاّق به خلاقیت نگریسته اند . از جمله افرادی که بر حسب شخصیت به

مطالب دیگر:
📂ترجمه مقاله توپولوژیهای مبدل اصلاح ضریب توان تك مرحله ای تك فاز📂ترجمه مقاله اثرات درایو مبدل AC/DC تكفاز بر روی مشخصه گشتاور – سرعت موتور DC📂ترجمه مقاله مبدل DC-DC بوست - بوست یا باك - بوست تك سلفه مجتمع با كنترل توان - توزیعی📂ترجمه مقاله در مورد پایداری سیسَتَم قدرت📂تحقیق بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر كلاس پنجم📂تحقیق بررسی جامعه شناختی حادثه كوی دانشگاه تهران📂تحقیق بررسی تطبیقی قوانین و مقررات ناظر بر فرآیند كاریابی و مشاوره شغلی📂تحقیق بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آنها در دختران و پسران📂تحقیق بررسی اختلالات رفتاری در كودكان📂تحقیق برابری یا نابرابری از مزایای اجتماعی📂تحقیق نظریه بازیها📂تحقیق ایده پدیده شناسی📂تحقیق اهمیت نظام آموزش و پرورش📂تحقیق اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه بزرگان📂تحقیق انواع هوشها📂تحقیق روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات📂تحقیق انگیزه مادری📂تحقیق اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی📂جزوه آموزش عربی📂پایان نامه کارشناسی برق در مورد موتورهای DC📂کارآموزی در حسابداری📂گزارش کار کارآموزی کارشناسی برق در مورد آشنایی با تاسیسات الکتریکی📂پروژه کارشناسی برق در مورد تولید و مونتاژ تابلوهای برق فشار قوی و فشار ضعیف📂گزارش کار آموزی کارشناسی برق در مورد آشنایی با نحوه ی تولید تابلو های برق صنعتی📂هارد طراحی شده در سالیدورک